Електронні лікарняні буде впроваджено в усіх медзакладах

Електронні лікарняні буде впроваджено в усіх медзакладах

Процес підтвердження тимчасової непрацездатності стане прозорішим та зручнішим для пацієнтів, роботодавців, медиків та соцпрацівників, повідомляє Національна служба здоров’я України

Медичні заклади в Україні почали переходити на новий процес формування електронних листків непрацездатності. Поступовий перехід розпочався 4 червня і триватиме до 1 вересня. Після 1 вересня створення медичних висновків про тимчасову непрацездатність, як основи для електронного листка непрацездатності,  буде обов’язковим для усіх медичних закладів, у яких є ліцензія на медичну практику. Незалежно від того, чи має заклад договір з Національною службою здоров’я України. 

Запровадження електронних медичних висновків про тимчасову непрацездатність – важливий етап цифрової трансформації в системі охорони здоров’я.  А також — у побудові системи ефективного електронного документообігу. Запровадження медичного висновку про тимчасову непрацездатність підвищить контрольованість процесів засвідчення непрацездатності та дозволить суттєво економити бюджетні кошти. Адже зменшує корупційні ризики при видачі необґрунтованих лікарняних та спрощує отримання страхових виплат.

Пацієнтам більше не доведеться нести на роботу паперовий листок непрацездатності, щоб зафіксувати факт тимчасової непрацездатності. А роботодавці бачитимуть необхідну інформацію про те, що їхні працівники були непрацездатні в особистому електронному кабінеті на порталі Електронних послуг Пенсійного фонду України.

Для лікаря це зменшить кількість паперової роботи. Адже медичний і фінансовий процес тепер розділяється. Лікар займається лише медичною частиною і не заповнює жодної адміністративної інформації про роботодавця. Всі необхідні дані додаються автоматично.

Таким чином процес підтвердження тимчасової непрацездатності автоматизується і стає прозорішим та зручнішим для пацієнтів, роботодавців, медиків та соцпрацівників.

Перші електронні лікарняні заклади виписали уже 4 червня. Як відбувається перехід, залежить від технічної спроможності конкретного медзакладу. Якщо медична інформаційна система, яку використовує медичний заклад, успішно пройшла тестування функціоналу електронних медичних висновків про тимчасову непрацездатність, медзаклад зобов’язаний цей функціонал використовувати. Тобто заклад повністю переходить  на електронні  лікарняні і паперові створювати вже  не може.

Як зазначив перший заступник Міністра соціальної політики України Євген Котик, «е-лікарняний – це новий прогресивний кейс для України, який завдяки нашим спільним зусиллям сьогодні стартував. Впровадження е-лікарняного дозволить роботодавцю і Фонду бачити в перший день, що застрахована особа захворіла і в якій лікарні чи який сімейний лікар сформував медичний висновок про хворобу цієї особи. Як результат, ми одержали систему, що дозволить ефективно застосовувати ризикоорієнтовані підходи до перевірки листків непрацездатності та проведення страхових виплат, що спростить процедуру».

Електронний лікарняний формується в Електронному реєстрі листків непрацездатності, який формує та веде Пенсійний фонд України на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність, повідомляє Міністерство соціальної політики України

Отримання працівником електронного лікарняного не впливає на процедури призначення та розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності.

Розмір такої допомоги становить від 50 % до 100 % середнього доходу застрахованої особи залежно від тривалості стажу, а розмір допомоги по вагітності та пологах – 100 % середнього доходу.

Відтепер на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України в особистих кабінетах роботодавець та застрахована особа матимуть інформацію щодо відкритого електронного лікарняного, зокрема номеру лікарняного, дати відкриття та закриття.

При цьому роботодавець має можливість бачити листок непрацездатності вже в перший день його відкриття закладом охорони здоров’я. Варто зазначити, що ані Пенсійний фонд, ані роботодавець не матимуть можливості знати діагноз хворого.

Запровадження електронного лікарняного:

  • спрощує бюрократичні процедури оформлення тимчасової непрацездатності;
  • унеможливлює зловживання під час обігу листків непрацездатності;
  • скорочує час від оформлення до нарахування допомоги;

З інфографікою про формування та оплату електронних лікарняних можна ознайомитися за посиланням.

Під час перехідного періоду, який триватиме до 1 вересня 2021 року, громадяни України матимуть можливість отримати як електронний, так і паперовий листок непрацездатності.

Порядок видачі електронних листків непрацездатності регулюється:

постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 328 «Деякі питання організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього»;

постановою Верховної Ради України від 03.02.2021 № 1192-IX «Про заходи щодо запровадження Електронного реєстру листків непрацездатності»;

наказом Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2021 № 1066, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.06.2021 за № 728/36350 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність.

НАШ ГРАД