Нова функція в Prozorro
В системі Prozorro з’явилося додаткове поле, в якому замовники зможуть обґрунтувати доцільність своєї закупівлі. Функція дасть змогу завчасно пояснити, чому виникла потреба в цій закупівлі. Заступник Міністра економіки України Надія Бігун зазначає, що нововведення допоможе поліпшити комунікацію замовників і держави із суспільством під час війни.
«Невідповідність багатьох закупівель умовам воєнного часу викликає справедливе роздратування в суспільстві, тому очевидно, що ця сфера має рухатися до максимальної обґрунтованості потреб. Водночас дуже часто скандали виникають саме через те, що державні та місцеві замовники не пояснюють як слід, чим саме викликана та чи інша потреба в закупівлі, та чому критично її провести саме зараз. І новий інструмент у системі Prozorro якраз зможе допомогти налагодити таку комунікацію, і ми сподіваємося, що замовники будуть активно заповнювати обґрунтування”, – відзначила Надія Бігун.
Як працює новий функціонал
Додати обґрунтування можна у спеціальному полі в річному плані закупівель або до оголошення торгів, або ж під час чи після їх проведення. Відредагувати поле чи надати додаткову інформацію можливо у будь-який момент, проте на сайті відображатиметься історія змін.
Функція буде доступна для будь-яких закупівель, без прив’язки до очікуваної вартості, предмету закупівлі чи типу процедури.
Знайти обґрунтування можна буде на сторінці тендера, натиснувши на кнопку «Перейти до обгрунтування та плану закупівлі».
Що варто зазначати в обґрунтуванні
Замовник може внести в поле будь-яку інформацію, яку вважає потрібною, а також додати посилання на документи, якщо є така необхідність. Ми рекомендуємо зазначити, чому цю закупівлю необхідно здійснити саме зараз, для чого вона, як допоможе підприємству здійснювати діяльність або яку користь принесе суспільству.
Важливо не плутати цей інструмент з обґрунтуванням очікуваної вартості за постановою Кабінету Міністрів України № 710 чи обґрунтуванням укладання прямого договору поза Prozorro за постановою № 1178. На відміну від них, нове поле на сайті Prozorro не обов’язкове для заповнення.
«У замовників з’явився інструмент, який дозволить заздалегідь пояснити суспільству, у чому важливість їхньої закупівлі. Бо зараз вони можуть мати аргументовані потреби, але змушені пояснювати їх, уже реагуючи на критику пост-фактум», — зауважив директор ДП “Прозорро” Микола Ткаченко.