ЦНАПи демонструють найвищий рівень прозорості

ЦНАПи демонструють найвищий рівень прозорості

Національне агентство з питань запобігання корупції дослідило рівень корупції в установах, що надають послуги населенню та бізнесу в Україні, — ЦНАПи показали найвищий рівень прозорості.

У 2024 році лише 3,8% відвідувачів ЦНАПів стикалися з корупційними проявами, що більш ніж удвічі менше порівняно з 2023 роком — це результат цифрових змін, які впроваджує Мінцифри, співпрацюючи з міжнародними партнерами, ОВА та громадами, повідомляє  Міністерство цифрової трансформації України.

Вже кілька років ми активно працюємо над тим, щоби зробити послуги в ЦНАПах зручнішими та прозрачнішими. Автоматизація процесів, електронні документи та онлайн-запис, чіткі стандарти обслуговування, постійне навчання допомагають не лише мінімізувати бюрократію, а й зменшити ризики корупції.

Крім цього, ЦНАПи активно впроваджують систему оцінки якості надання послуг за допомогою системи моніторингу Мінцифру. Це дає змогу кожному відвідувачу залишити враження про візит, відповідаючи на запитання анкети, що допомагає покращувати рівень сервісу.

Так, за минулий рік понад 70 тисяч громадян залишили відгуки про відвідування ЦНАПів, за підсумками яких показник задоволеності сягнув 94,9%. Це свідчить про високий рівень довіри українців до ЦНАПів.

Модернізовані приміщення ЦНАПів не лише комфортні та сучасні, а й обладнані за принципами прозорості у спілкуванні з клієнтами.

Продовжуємо працювати над мінімізацією корупційних ризиків у сфері надання послуг у 2025 році.

Водночас сфера будівництва залишається однією з найкорумпованіших в Україні. 27,4% громадян минулого року давали хабарі за реєстрацію земельної ділянки, а понад 8% опитаного бізнесу — за дозвіл на будівництво та отримання міськбудівних умов. Натомість могли б отримати ці послуги через Дію, безпосередньо не контактуючи з посадовцями.

Працюємо, щоб зменшити рівень корупції у будівельній сфері за допомогою цифровізації:  13 будівельних онлайн-послуг  вже доступні на порталі Дія.

Також 14,6% українців у 2024 році стикалися з корупцією під час  заміни водійських посвідчень , а 19% — під час  реєстрації чи перереєстрації автомобілів . Дія ж дає змогу зробити це зручно, прозрачно та без потреби відвідувати Сервісні центри. Просто відкриваєте застосування, клік-клік — і готове.

Цифрові рішення допомагають змінювати державні послуги: роблять їх простішими, швидшими та прозрачнішими. Важливо, щоб якнайбільше українців знало про онлайн-послуги та користувалося ними. У 2024 році кількість таких громадян зросла до 36,1%, що на 6,7% більше, ніж у 2022-му.

Найбільше українці знають про електронні черги для отримання адмінпослуг та сервіси медичних послуг, найменше — про сервіси в будівельній сфері та послугу  єМалятко , яка дає змогу батькам новонароджених оформити до 10 документів онлайн або в ЦНАПі.

Бізнес демонструє кращу знаність щодо електронних послуг — 59,9% у 2024 році (на 2,7% більше, ніж у 2023 році). Серед найвідоміших бізнесів онлайн-послуг — послуги з питань реєстрації чи зміни діяльності, отримання витягів та справок та система публічних закупівель Prozorro.

Нагадаємо, що Дія пропонує бізнесові зручні онлайн-послуги — від реєстрації ФОП та ТОВ до отримання ліцензій та дозволів, зокрема у будівництві. На порталі Дія також доступна  комплексна послуга е-підприємець , яка дає змогу за однією заявою отримати відразу 13 послуг. Все це спрощує взаємодію з державою, зменшує бюрократію та мінімізує корупцію.

Цифровізуємо державні послуги заради прозорості та зручності.

 НАШ ГРАД

Добавить комментарий