90% жінок у бідних країнах не користуються інтернетом
Близько 90 відсотків дівчаток-підлітків та молодих жінок у країнах із низьким рівнем доходу не користуються інтернетом. Їхні однолітки чоловічої статі виходять у Всесвітнє павутиння вдвічі частіше. Про це повідомляють у Дитячому фонді ООН (ЮНІСЕФ) у Міжнародний день дівчат в ІКТ, який цього року відзначається 27 квітня.
Експерти фонду проаналізували дані щодо використання інтернету, мобільних телефонів, а також володіння цифровими навичками серед людей віком від 15 до 24 років у країнах з низьким та середнім рівнем доходу і дійшли висновку, що у дівчат набагато менше можливостей, ніж у юнаків.
«Скорочення цифрового розриву між дівчатками та хлопчиками – це більше, ніж просто доступ до інтернету та технологій. Йдеться про те, щоб дати дівчаткам можливість стати новаторами, творцями та лідерами», – сказав директор ЮНІСЕФ з питань освіти Роберт Дженкінс.
«Якщо ми хочемо усунути гендерний розрив на ринку праці, особливо в галузі науки, технологій, інженерії та математики, ми повинні розпочати прямо зараз, допомагаючи молодим людям, особливо дівчаткам, набувати цифрових навичок», – додав він.
У 32 країнах ймовірність того, у дівчат не буде навіть базових цифрових навичок – таких, як копіювання файлів та папок на комп’ютері, відправлення файлів та імейлів – у середньому на 35 відсотків вища, ніж ймовірність відсутності аналогічних навичок серед юнаків.
Експерти наголошують, що причини цифрового розриву сягають значно більш широкого гендерного розриву і патріархальних традицій. Як показали дані по 41 країні, нерідко у дівчаток та хлопчиків немає рівних прав навіть у сім’ї – хлопчики частіше отримують доступ до інтернету та технологій, батьки швидше куплять мобільний телефон синові, ніж дочці.
За межами будинку та сім’ї дівчинки також постійно стикаються з бар’єрами – у системі освіти та на ринку праці. Протягом усього життя їх переслідують дискримінаційні гендерні норми та стереотипи.
У ЮНІСЕФ наголошують, що дівчаток необхідно з раннього віку знайомити з цифровими технологіями та вчити цифровим навичкам. У фонді також заявляють про необхідність боротися із гендерними стереотипами.
Експерти закликають уряди зробити все можливе для того, щоб дівчатка здобували цифрову освіту нарівні з хлопчиками як у школі, так і за її межами, на рівні районів та громад, а також створювати можливості зайнятості для дівчат у сфері ІКТ, у тому числі – через менторські. програми та стажування.
Тема Міжнародного дня дівчат у ІКТ, що відзначається у четвертий четвер квітня, цього року – «Цифрові навички – на все життя». Міжнародна спілка електрозв’язку (МСЕ) провела сьогодні з нагоди Дня «діалог поколінь» у місті Вікторія у Зімбабве.
По всьому світу також пройшли регіональні та національні заходи, присвячені здобуткам дівчаток і жінок як у сфері інформаційно-комунікаційних технологій зокрема, так і в науці загалом.
«Це глобальний рух за розширення прав та можливостей дівчаток та жінок за допомогою технологій», – пояснила Генеральний секретар МСЕ Дорін Богдан-Мартін.
«Цифрові навички можуть назавжди змінити їхнє життя», – додала вона.