В минулому році за субсидіями звертались по 150 тис родин за тиждень

В минулому році за субсидіями звертались по 150 тис родин за тиждень

субсидия1Житлова субсидія – це реальна персональна знижка при сплаті за комунальні послуги, яка дозволить родинам з невеликим доходом 80% від їхнього доходу залишати на інші потреби, незалежно від розміру платіжки. Про це заявив Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час селекторної наради з питань реалізації програми житлових субсидій у вівторок. Житлові субсидії та розстрочка на оплату житлово-комунальних послуг є механізмами компенсації, знижки на оплату для українських родин, домогосподарств, що мають невисокі доходи та потребують такої допомоги, після упровадження ринкових цін на газ.

«Все, що потрібно зробити владі – дати інформацію про це і забезпечити ідентифікацію цієї родини, щоб саме їй це було призначено», — зазначив Володимир Гройсман. — «Тарифи сьогодні є важкими, я це розумію, але для кожної української родини, яка цього потребує, субсидія – це є знижка, розстрочка – це можливість відстрочення платежу».

Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман закликав місцеву владу максимально реалізувати механізми знижки на оплату житлово-комунальних послуг у вигляді житлових субсидій, а також розстрочки на оплату житлово-комунальних послуг, щоб захистити кожну українську родину після запровадження ринкових цін на газ.

гройсман«Сьогодні дуже важливо, щоби ми на місцях реалізували ці механізми. Я ще раз підкреслюю, що той, хто має гроші, нехай сплачує повну ціну за газ, за тепло, а ті родини, які мають невисокі доходи, мають отримати чітку знижку, чіткий компенсатор — це вчасне, якісне призначення житлових субсидій», — заявив Володимир Гройсман.

Голова Уряду наголосив на важливості призначення соціальної підтримки для українських громадян, передбаченої для компенсації вартості житлово-комунальних послуг для того, щоб захистити кожну українську родину після встановлення ринкових чесних цін на газ та початку опалювального сезону у країні.

Прем’єр-міністр зазначив, що Уряд передбачив низку таких механізмів-компенсаторів.

Серед них – житлова субсидія, «яку слід розглядати як адресну знижку для кожної української родини, яка має невисокі доходи». Володимир Гройсман зауважив, що ця знижка буде надана не тільки на тепло і гарячу воду, а й дає можливість компенсувати вартість інших житлово-комунальних послуг, зокрема щодо холодної води та інших послуг.

Також ті родини, що не хочуть чи не можуть оформлювати субсидії, можуть скористатися безвідсотковою розстрочкою на оплату житлово-комунальних послуг: «родина може сплатити послуги, які споживає сьогодні, протягом 12 місяців».

«Важливим для мене є наступне, щоби кожна українська родина була обігріта, щоби кожна українська родина отримала компенсацію», — наголосив Прем’єр-міністр.

Віце-прем’єр-міністр України Павло Розенко на селекторній нараді з питань реалізації програми житлових субсидій наголосив на необхідності посилити роботу управлінь соціального захисту населення на місцях у зв’язку зі збільшенням кількості родин, які звертаються за субсидіями.

«За минулий тиждень близько 97 тис українських родин вперше звернулися за субсидією. Ми розуміємо, що це ще не пік звернень, адже в минулому році в опалювальний період пікові показники таких звернень становили 150-160 тис родин за тиждень. У листопаді, грудні і січні ми прогнозуємо найбільше навантаження на управління соцзахисту щодо оформлення субсидій. У зв’язку з цим необхідно забезпечити належну роботу управлінь», — сказав Павло Розенко.

Для посилення ефективності роботи з призначення субсидій, Павло Розенко закликав очільників місцевих державних адміністрацій скористатися механізмами, які використовувалися і в минулому опалювальному сезоні: залучити до процесу оформлення субсидій працівників з інших структурних підрозділів адміністрацій, відділень пенсійного фонду, служб зайнятості. Він також наголосив на можливості, у разі необхідності, залучати до цього процесу безробітних, які перебувають на обліку в службах зайнятості.

Для допомоги органам соціального захисту населення в оформленні субсидій залучатимуться поштарі, сільські ради та комунальні підприємства. «Ще одне важливе питання – збільшення кількості точок входу для подачі на субсидії. «Укрпошта» отримала доручення, вони готові і збирають заявки на субсидії. А також – залучення уповноважених в селах до роботи по субсидіях. І безумовно залучення ОСББ, ЖЕКів та інших комунальних підприємств для допомоги прийому та заповнення заяв», – сказав він.

Павло Розенко зазначив, що всі необхідні від Уряду рішення задля покращення процесу призначення субсидій, вже підготовлені і будуть ухвалені на найближчих засіданнях Кабінету Міністрів. «Починаючи від покращення матеріально-технічного забезпечення управлінь, завершуючи встановленням надбавок тим працівникам, які працюють у важких умовах», — додав Віце-прем’єр.

У зв’язку з прийняттям Кабінетом Міністрів України постанови від 19.10.2016 № 744 «Про зменшення фінансового навантаження на споживачів щодо оплати послуги з централізованого опалення шляхом створення умов для отримання розстрочки на оплату послуги з централізованого опалення», яка надала можливість споживачам житлово-комунальної послуги з централізованого опалення, що не є отримувачами субсидій на оплату житлово-комунальної послуги з централізованого опалення, отримати розстрочку в оплаті житлово-комунальної послуги з централізованого опалення, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, з метою зменшення фінансового навантаження на бюджет домогосподарств протягом опалювального періоду сьогодні на відкритому засіданні розглянула та прийняла протокольне рішення:

Зобов’язати теплопостачальні підприємства – виконавців послуг з централізованого опалення на зворотній стороні платіжки, починаючи вже з жовтня 2016 року і надалі, надрукувати роз’яснення умов отримання домогосподарствами, які не є отримувачами субсидій, розстрочки оплати за спожиту комунальну послугу з централізованого опалення, механізму оформлення (http://www.nerc.gov.ua/data/filearch/Text_druk_rahunky_postach-teplo.pdf) та зразок заяви споживача до виконавця послуги з централізованого опалення(http://www.nerc.gov.ua/data/filearch/Lystivka_Uriady_rozstrochka.pdf).

НАШ ГРАД